Sunday, April 27, 2008

NEW PM or NEW CABINET SO SOON ???

Saya ada terbaca di dada akhbar-akhbar perdana... dan juga di akhbar-akhbar tabloid... akhbar-akhbar parti.. dan juga akhbar-akhbar ngo yang semuanya menjurus kepada dua isu :-

ISU PERTAMA: NEW PM - Peralihan Kuasa

Dengar-dengarnya sibuk dicanang Paklah diminta berundur oleh ramai rakan-rakan dibawah secara langsung maupun tidak langsung, secara selindung maupun sindiran. Pak Yidin, Pak Ajib, Pak KuLi... dan ramai lagi... Menantu kesayangan Paklah senyap jer sejak 8 Mac 2008. Anak kesayangan Pak Madir pulak makin berani menyuarakan pendapat. Ape-apepun, teman tau, politik macam ni... tak selamanya Dato Seri di atas, dan tak selamanya Encik di bawah.

ISU KEDUA: PAKATAN RAKYAT AS NEW CABINET

Isu Panas... Dato Seri Anwar cakap Pakatan Rakyat akan membentuk kabinet baru dengan majoriti yang diperolehi dari lompat parti ahli parlimen BN di Sabah dan Sarawak.
Namun ada jugak yang teman baca, diperhalusi, tidak lompat parti tetapi sekadar undi tidak percaya dan sokongan kepada Pakatan Rakyat. Apepun, teman harap andai benar maka segala janji Pakatan Rakyat sebelum pilihanraya akan dikota.... and then barulah teman HAPPY sangat-sangat dengan the NEW CABINET.

No comments: